Z początkiem marca firma Purmo podnosi ceny oferowanych grzejników. Jak łatwo się domyśleć, tym razem zmiana cennika także wiąże się z podwyżką. Podobna sytuacja jest u innych firm w branży instalacyjnej. Od wielu lat ceny produktów ciągle rosną po kilka procent rocznie. Jest to o tyle interesujące, że publiczne głoszone tezy o inflacji rok do roku w granicach dwóch procent a często poniżej 1% za rok 2018, mają się dziwnie do publikowanych zmian cen wyrobów gotowych w przemyśle. Jedynym wytłumaczeniem mogą być ograniczenia w produkcji a tym samym przewaga popytu nad podażą. Dlaproduktów Retting Heating, istnieje na rynku szeroka liczba wytwórców grzejników panelowych i ozdobnych, oferujących nie tylko atrakcyjne ceny, ale także lepszą dostępność. W przypadku grzejników ozdobnych, łazienkowych czas oczekiwania w Purmo wynosi miesiąc. Dla produktów w kolorze i dla serii Aquilo grzejników podłogowych okres oczekiwania wynosi do dwóch miesięcy. To co może tłumaczyć sytuację to rozpoznawalność marki. Jeśli zapytać znajomych o markę grzejników, to jeżeli padają odpowiedzi to jest to w 80% przeważnie marka Purmo. Producent grzejników Purmo wiele lat temu prowadził bardzo szerokie kampanie marketingowe. Bardzo dużo klientów kojarzy produkty Purmo z ikoną kota wkomponowanego w logo tej marki. Obraz ten był tak utrwalony, że wiele lat temu gdy doszło do rebrendingu, to marka miała problem wizerunkowy. Nie często się zdarza, że marka ma tak mocno zakorzenione logo wśród odbiorców. Sytuacja ta jest o tyle ciekawa że Purmo nie jest marką globalną. Jest rozpoznawalna w tylko w Europie i największym uznaniem cieszy się właśnie w Polsce. Kolejnym regionem z popularnością o połowę mniejszą jest Finlandia. Zbudowana jeszcze w XX wieku rozpoznawalna marka grzejników zaczyna jednak chyba kuleć z powodu zaniedbań koncernu. Internetowe narzędzia do monitorowania popularności haseł w wyszukiwarkach pokazują wyraźnie, że popularność kaloryferów Purmo powoli, ale ciągle malej.
Kategorie
Warto sprawdzić
- Kosz cargo 20 STD boczny dwupoziomowy z miękkim domykiem kolor aluminium
- Uszczelka 2x20mm 40°ShA samoprzylepna EPDM 10mb wzmocniona
- Mata grzewcza pod panele ELEKTRA WoodTec140 1120W powierzchnia 8m2 dla domu
- Mata grzewcza Elektra WoodPack70 280W powierzchnia 4m2 regulator adaptacyjny dla domu
- Uszczelka samoprzylepna EPDM wg. ISO/FMVSS 50x15mm czarna
- Grzejnik kanałowy Regulus Duo 100x300x2100mm Warszawa
- Mata grzewcza Elektra Woodpack140 1680W powierzchnia 12m2 regulator adaptacyjny dla domu
- Piec gazowy dwufunkcyjny Vaillant ecoTEC plus 5,7-27kW pogodówka komin dla domu
- Radiotelefon G10 PRO Midland do firmy
- Uszczelka samoprzylepna EPDM wg. ISO/FMVSS 40x40mm czarna
- Uszczelka samoprzylepna EPDM wg. ISO/FMVSS 30x5mm czarna
- Grzejnik kanałowy Regulus Quattrovent 230V 100x250x2250mm Warszawa
- Radiotelefon Tectalk Worker-3 DUO do firmy
- Kosz cargo 50 STD dwupoziomowy z miękkim domykiem kolor szary
- Pakiet Vaillant piec kondensacyjny ecoTEC plus 2,8-21kW zasobnik 150L pogodówka zestaw szachtowy dla domu
- Krótkofalówki Midland XT50 + walizka do firmy
- Mata grzewcza pod panele ELEKTRA WoodTec70 210W powierzchnia 3m2 dla domu
- Kosz cargo 15 STD boczny trzypoziomowy z miękkim domykiem kolor aluminium
- Grzejnik kanałowy Regulus Quattrovent 230V 100x250x3250mm Warszawa
- Rura pex 16x2mm Uponor MLC opak.200m w Poznaniu